روحانی شهید التفات شرافتی

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند!

روحانی شهید التفات شرافتی

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند!

روحانی شهید التفات شرافتی

سعی کنید تمام امور زندگی خود را در پوشش نظام ولایت فقیه درآورید و جهت زندگی خود را از او الهام گیرید.

آخرین نظرات
  • ۲۲ شهریور ۹۴، ۲۰:۳۲ - علـــــــی .م
    like


به گزارش پایگاه خبری آنلاین110

به گزارش خبرنگار مهر، علی غلامی شب گذشته در همایش "ربع قرن زعامت و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" که در تالار همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: اصل ولایت‌فقیه پس از پیامبران و امامان به فقها می‌رسد که این موضوع در احادیث و اسناد موجود از پیامبران اثبات شده است.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امام خمینی(ره) بحث ولایت فقیه را در سال ۱۳۲۴ در کتاب کشف الاسرار نوشته است افزود: این امری اتفاقی نبوده است.

امام خمینی با رهبری آیت‌الله منتظری مخالفت کردند

وی بیان بخشی از زندگینامه مقام معظم رهبری ابراز کرد: در سال ۶۱ با بیماری امام خمینی(ره) مسئولان وقت در راستای اهدای رهبری جامعه پس از امام خمینی به فکر افتادند که آیت الله منتظری را معرفی کنند زیرا ایشان نه تنها قائم مقام رهبری بودند بلکه تجربیات ‌شان نیز بسیار بالا بود اما امام خمینی با این موضوع مخالفت کردند.

غلامی با اشاره به عدم موافقت امام خمینی(ره) برای رهبری آیت‌الله منتظری، افزود: در پی اختلاف نظری که بین آیت‌الله منتظری با مهدی هاشمی پبش آمده بود ایشان به قم رفتند که امام خمینی از ایشان خواستند به خاطر حفظ امنیت ملی و عدم دادن بهانه به دست دشمنان باز گردند که ایشان موافقت نکردند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امام خمینی(ره) از این وضعیت به ستوه آمدند و در نامه‌ای تند و تلخ به آیت‌الله منتظری نوشتند که اگر می‌خواهید به قعر جهنم نروید اعتراف به گناه کنید شاید خداوند شما را ببخشد.

غلامی ابراز کرد: امام خمینی(ره) تصمیم داشتند این نامه را به رادیو بدهند تا در اخبار ساعت ۱۴ پخش شود اما مقام معظم رهبری و حجت الاسلام هاشمی ایشان را از این کار منع کردند.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: در ۱۴ خرداد ماه ۶۹ مجلس خبرگان برای تعیین رهبر و رسیدگی به وصیت نامه امام خمینی (ره) تشکیل شد.

این استادیار حقوق و جزا افزود: پس از خواندن وصیت نامه توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای طبق ماده ۱۰ قانون اساسی در ابتدا بحث شورای رهبری پیش کشیده شد، بنابراین سه گروه برای شورا انتخاب شدند اما به علت مخالفت ۴۵ نفر از بین ۶۵ نفر از اعضای مجلس خبرگان این امر رای نیاورد.

غلامی با بیان اینکه در ابتدا برخی از اعضای مجلس خبرگان آیت الله گلپایگانی را برای رهبری کشور در نظر داشتند، عنوان کرد: این مسئله به علت سن بالای ایشان منتفی شد و پس از ایشان حضرت آیت الله خامنه ای برای رهبری انتخاب شدند.

وی با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان حتی برای ارائه مخالفت خود می‌خواستند به تریبون مجلس رفته و توضیحاتی بدهند که با مخالفت اعضای مجلس، رهبری کشور را پذیرفتند.

غلامی افزود: برخی از سوء استفاده کنندگان معتقدند مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی سال ۵۸ به عنوان رهبر انتخاب شدند که به علت مرجع نبودن، ایشان نمی توانند این مسئولیت را برعهده بگیرند اما این ادعا پوچ و بی ارزش است زیرا بر اساس ماده ۱۰۷ قانون اساسی کشور سال ۵۸ اگر منظور از صلاحیت رهبری فعلیت رهبری باشد دیگر انتخاب وجود نداشت که البته این نظر در میان اعضای خبرگان اختلاف نظر داشت.

رهبری کشور سخت تر شده است

رئیس دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد: مقام معظم رهبری دوران سختی را در کشور رهبری می‌کنند.

غلامی ادامه داد: در دوران رهبری امام خمینی(ره) فضای دفاع مقدس باعث همدلی میان احزاب و گروه های سیاسی شده بود و همین امر باعث شد ما در جنگ سربلند شویم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در ۲۵ سال اخیر رهبری جامعه سخت تر شده زیرا دشمن به فکر جنگ و توطئه بوده و هر لحظه به دنبال پیاده کردن نقشه جدید است.
منبع : خبرگزاری مهر

نظرات  (۱)

  • الهام سدری
  • درسته واقعا

    کلا خیلی غافلیم !
    یا مطالعه نداریم
    یا اطلاعاتمون رو در اختیار نمیزاریم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی